Friday, January 16, 2009

Sesalan Sephia

Sephia terduduk di hadapan komputer ribanya, lagi. Dia termangu dengan apa yang sedang dibacanya di skrin komputer ribanya itu. Dia tidak mempercayai apa yang diluahkan Ferdi. Ferdi yang disangka bahu yang boleh menanggung segala luahan Sephia tidak disangka begitu dangkal pengamatannya terhadap perasaan orang lain.

Sephia merenung umur dua tahun perhubungan yang terjalin. Dia sesal dengan segala kesalahan yang telah dilakukannya dan berjanji tidak lagi mengulangi kesalahannya itu. Alhamdullillah, dia tidak lagi melakukan apa yang telah dilakukannya suatu ketika dahulu. Dia percaya bahawa jika dia melakukan apa yang sepatutnya, Ferdi mungkin akan melakukan seperti mana yang dilakukan Sephia. Namun, sekarang, Sephia berbelah bagi. Kalau diikutkan perangainya dahulu, memang sudah lama ditinggal Ferdi. Keadaan bertambah rumit. Ibu mula menyukai kehadiran Sephia dalam hidup mereka.

Sephia kehilangan tenaga untuk membalas kata - kata tajam Ferdi. Dibiarkan sahaja semuanya berlalu. Malas baginya melanjutkan perbalahan hanya kerana kenalan internet Sephia. Jauh dilubuk hati Sephia, dia amat kecewa dengan sikap Ferdi yang pada suatu ketika dahulu dianggapnya sebagai berfikiran terbuka. Tetapi kini, Sephia tidak mengerti apa yang telah mengubah Ferdi. Namun, tiada apa yang mampu dilakukan Sephia kecuali akur dengan keadaan. Dia berjanji lagi kepada dirinya sendiri untuk tidak mengulangi kesalahan yang baru itu tadi.

Sephia sesal.

3 comments:

  1. as if I am reading a novel....

    strips of novel....

    keep it up.....

    mana la taw alaf21 terbaca citer nie kan?

    sinap

    ReplyDelete
  2. saya bakal jadi pembaca setia blog ni, love ur writings =)

    ReplyDelete
  3. terima kasih martha and tomato_masam....

    best gax laa...

    baru dua ari dah ada 2 followers....

    i will keep on writing....

    ReplyDelete